Na swoim albumie „Past perfect not continous” Kiwer używa syntezatorów modularnych i przetworzonych sampli tworząc utwory czerpiące z ambientu, drone i estetyki noisu dla których inspiracją jest tytułowy apatyczny stan trwania w przeszłości z idealizowaniem tego co było, który jednocześnie powstrzymuje nas od dokonywania zmian.
Wszystkie kompozycje są nagranymi improwizacjami opartymi o przygotowane wcześniej ramy. Taka forma tworzenia jest najbliższa przekazaniu emocji towarzyszących interakcji z tak nieograniczonym instrumentem jakim jest syntezator modularny.
On his album „Past perfect not continous”, Kiwer uses modular synthesizers and processed samples to create songs that draw from ambient, drone and noise aesthetics, inspired by the titular apathetic state of being stuck in the past with idealizing it, which at the same time prevents us from changing our present.
All compositions are recorded improvisations based on previously prepared frames. This form of creation is the closest to conveying the emotions accompanying the interaction with such an unlimited instrument as a modular synthesizer.
Album cover: Helena Foczpańska
released June 20, 2022